Kidsconcern B.V.

Hoe wordt de dienstverlening van KEI Consultancy door u ervaren?

In het algemeen?
Arnold van der Leden van Kei Consultancy heeft een duidelijke en open manier van communiceren. Na een aantal voorbereidende gesprekken met Kei Consultancy had ik direct een goed gevoel over de aanpak. Eerst volledig inleven in de klant, concreet met wie zit ik aan de tafel, en vervolgens als partner meedenken over de invulling van de behoefte en wensen van onze organisatie. In een korte tijd heeft Kei consultancy zich de materie eigen gemaakt om te begrijpen waar de verbeterpunten voor onze organisatie liggen voor wat betreft het salesteam.

De markt van kinderopvang is in een korte tijd veranderd van een softe commerciële markt in een zwaar concurrerende markt. Dat vereist een behoorlijke aanpassing van je salesforce. Onze salesmanagers moeten een commerciëlere aanpak toepassen, volledig afgestemd op de behoefte van de klanten en de marktomstandigheden.

Aandacht voor de klant. De klant zien als de " kern van de zaak". Wat wil je bereiken in de gesprekken met onze zeer gewaardeerde klanten maar ook met prospects. Wat verwacht een klant of prospect van een gesprek. Welke middelen kun je wanneer inzetten, hoe worden de verkoopgesprekken opgebouwd. Hoe kun je een gestructureerde samenwerking opbouwen met je klant. Op welke manier ga je om met weerstanden?
Vooral de praktische aanpak van Kei Consultancy is mij zeer goed bevallen.

Op het gebied van de klantgerichtheid?
Kei Consultancy heeft zich goed verdiept in de markt van de kinderopvang. De rol van KidsConcern hierin om in ieder geval dezelfde taal te spreken als onze salesmensen maar vooral om te begrijpen welke omslag gemaakt moet worden.

Op het gebied van gewenste effecten voor u of voor uw organisatie?
Het is belangrijk om eerst goed te kijken welke doel je wil bereiken als organisatie en wat je verwacht hierin van een extern bureau. Op welke niveau moeten de salesmensen minimaal functioneren en wat is het startpunt.

De praktische training van Kei Consultancy heeft zeker bijgedragen tot een betere commerciële bewustwording bij onze mensen. De instrumenten zijn aangereikt en het is aan de mensen om dit direct en consequent toe te passen. Ik zie hierin absoluut ook het belang om het op vaste momenten te evalueren en te coachen. Vooral voor de sales mensen is het goed om buiten het normale speelveld met alle hectiek er omheen eens met elkaar te trainen en elkaar te ondersteunen om de focus weer helder te hebben. Het is een stimulans om met nog meer plezier de klanten en prospects te bezoeken. Vooral als de resultaten ook zichtbaar zijn!

Wat vindt u van de prijs/kwaliteit verhouding?
Er is een groot aanbod in de markt van bureaus maar vooral de praktische invulling, de flexibiliteit van Kei Consultancy en een aantrekkelijke prijs heeft KidsConcern ertoe doen besluiten om met Kei Consultancy in zee te gaan.

Wilt u KEI Consultants aanraden aan mensen in uw netwerk?
Ja, ik ben tevreden tot nu toe over de dienstverlening van Kei Consultancy en zal dit bureau zeker introduceren in mijn netwerk.

Henriëtte de Proost
Commercieel Directeur

Bedrijfsprofiel

KidsConcern Nederland
Heuvelpoortweg 306d
5000 AB Tilburg